قطع و اختلال توزیع برق ومشکلات آن در ایران
نوشته شده توسط : gheirati
 
 

از روز سه شنبه 23 دی ماه در برخی نقاط کشور ایران همچون تهران، مشهد، گیلان، کرج، اراک، اصفهان، خوزستان و... خبر از قطع و اختلال توزیع برق منتشر شده است.

 
 
 

برخی از افراد در مورد قطعی برق در کلان شهر ها دلایل متفاوتی را بیان کرده اند. اما به گفته سخنگوی صنعت برق ایران، این خاموشی ها ناشی از کمبود سوخت نیروگاه ها می باشد. از طرفی دیگر علت اختلال در توزیع برق به گفته شرکت توزیع برق تهران، مصرف بیش از حد گاز در طی هفته های گذشته است و همچنین بیان کرد سوخت نیروگاه های ایران، گاز شهری است.

 
 

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در گزارشی تاکید برآن دارد که قطع برق به دلیل کمبود یا قطعی گاز صحت ندارد.

 
 

قطعی برق در مشهد

 
 

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد، علیرضا کاشی در خصوص اختلال برق در شهر مشهد می گوید: از روز سه شنبه 23 دی ماه 1399 در بعضی از مناطق این کلانشهر اعمال مدیریت مصرف به صورت محدود در بخش خانگی آغاز شده است.

 
 
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن قطعی-برق-3.jpg است
 
 
 

در ادامه علیرضا کاشی افزود: در شهر مشهد تامین برق یک میلیون 650 هزار مشترک به عهده شرکت توزیع نیروی برق می باشد که اکنون این شرکت در تامین این برق هیچ مشکلی ندارد.

 
 

از طرفی دیگر لامپ های موجود در معابر شهر مشهد از ساعت 23 شده آغاز شده و تا ساعت 4 صبح به صورت یک در میان ادامه خواهد داشت. همچنین در بخش خانگی نیز در مناطق مختلف مشهد بین زمان 45 دقیقه تا یک ساعت انجام می شود.  

 
 

همچنین در خصوص قطعی گاز نیز بیان کرد: با توجه به فصل زمستان و افزایش مصرف گاز در کشور، برای اینکه گاز خانه های مردم قطع نشود، تامین گاز نیروگاه های برق دچار مشکل شده اند و برای جبران این نقص تعداد 40 شرکت توزیع نیروی برق در کشور ملزم به مدیریت بار در بخش عمومی و بخش خانگی شدند. به همین دلیل در پی اعمال مدیریت در این فصل لامپ های بزرگراه ها و خیابان ها خاموش شد.

 
 

مشکل برق چه زمانی حل می شود؟

 
 

طبق گفته های سخنگوی صنعت برق برای حل مشکل برق زمان مشخصی نمی توان اعلام کرد. همچنین بیان کرد اگر مردم حداقل 10 درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنند، انشاالله این مشکل هر چه سریعتر حل خواهد شد.

 
 

پیامد های قطعی برق

 
 

قطعی برق به طور کلی باعث به وجود آمدن صدمات و آسیب های جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وهمچنین به زندگی مردم وارد می کند و باعث پدید آمدن مشکلات بسیاری در زندگی مردم شده است. با این مشکل بسیاری از مشاغل که وابسته به برق هستند مانند صنایع بزرگ و برخی مشاغل کوچک نیز ممکن است صدمات جبران ناپذیری به آن ها و در نهایت اقتصاد کشور وارد شود. این مشاغل ممکن است تا چندین روز یا حتی چندین ماه کارشان نیز متوقف شود که خود بعضا باعث پدید آمدن ضرر های بسیاری می شود.

 
 

مشکلات شهروندان درباره قطعی ناگهانی برق

 
 

مردم نیز با قطعی ناگهانی و طولانی برق با مشکلات فراوانی روبه رو شدند که در زیر به برخی از این مشکلات می پردازیم:

 
 
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن unnamed-2.jpg است
 
 
 

فردی نیز در این باره می گوید: از مشکلاتی که قطعی برق برای ما ایجاد کرده است، قطع شدن آسانسور بوده است. چرا که ما باید تعداد زیادی پله را بالا و پایین کنیم و این برای افرادی که در مجتمع هایی که تعداد طبقات آن ها بسیار زیاد است، یک معظل بسیار بزرگی می تواند باشد.

 
 

همچنین این قطعی مشکلاتی برای برخی از کسبه ها به وجود آورده است. یکی از کسبه ها در این مورد می گوید: در شب گذشته در حالی که مغازه به شدت شلوغ بود، برق به یکباره قطع شد. به دنبال قطعی برق دوربین های مدار بسته خاموش شده وهیچ روشنایی وجود نداشت. این شرایط برای یک کسبه بسیار مشکل آفرین است. چرا که فرصت خوبی برای سرقت می باشد.

 
 
 




:: برچسب‌ها: شرکت ملی گاز ایران , صنعت نفت ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: